zapri pomoč

pomoč

Za pomoč pri uporabi spletnih strani sodstva se obrnite na:

pomembno

zapri pomembno

Obvestilo za stranke: Koronavirus COVID-19

Vse stranke pozivamo, da upoštevajo preventivne ukrepe za varovanje zdravja zaradi koronavirusa po priporočilih NIJZ. Na vhodu v poslopje sodišča upoštevajte navodila varnostne službe oz. pravosodnih policistov.

Priporočila za vabljene stranke:

  • če imate znake okužbe ali ste v karanteni, o tem pravočasno obvestite sodišče 
  • zaradi izvajanja preventivnih ukrepov pred okužbami pridite na sodišče 15 minut prej
  • ob vstopu v sodno stavbo razkužite roke
  • predlagamo gibanje izključno pred in v prostoru, ki je naveden na vabilu

Razen v nujnih zadevah v času trajanja posebnih ukrepov stranke, njihovi pooblaščenci in druge osebe:

  • ne smejo vstopati v sodne stavbe
  • vloge vlagajo le po pošti ali preko portala eSodstvo v postopkih, kjer je to omogočeno
  • za komunikacijo s sodišči uporabljajo objavljene elektronske naslove in telefonske številke v času uradnih ur

Telefonske številke in elektronski naslovi so dostopni na spletnih podstraneh sodišč.

pomembno

zapri pomembno

Obvestilo za stranke: Koronavirus COVID-19

Vse stranke pozivamo, da upoštevajo preventivne ukrepe za varovanje zdravja zaradi koronavirusa po priporočilih NIJZ. Na vhodu v poslopje sodišča upoštevajte navodila varnostne službe oz. pravosodnih policistov.

Priporočila za vabljene stranke:

  • če imate znake okužbe ali ste v karanteni, o tem pravočasno obvestite sodišče 
  • zaradi izvajanja preventivnih ukrepov pred okužbami pridite na sodišče 15 minut prej
  • ob vstopu v sodno stavbo razkužite roke
  • predlagamo gibanje izključno pred in v prostoru, ki je naveden na vabilu

Razen v nujnih zadevah v času trajanja posebnih ukrepov stranke, njihovi pooblaščenci in druge osebe:

  • ne smejo vstopati v sodne stavbe
  • vloge vlagajo le po pošti ali preko portala eSodstvo v postopkih, kjer je to omogočeno
  • za komunikacijo s sodišči uporabljajo objavljene elektronske naslove in telefonske številke v času uradnih ur

Telefonske številke in elektronski naslovi so dostopni na spletnih podstraneh sodišč.


vsebine po meri

zapri sistemska obvestila

Izberi rubriko

Skupine uporabnikov

Izberite skupino, ki najbolj ustreza vašemu profilu, oziroma obkljukajte tiste rubrike, katere želite spremljati.

Orodje "Vsebine po meri" vam omogoča, da na vstopni strani spremljate le tiste vsebine, ki vas zanimajo. Posamezne rubrike, ki jih boste izbrali, vas bodo na strani pričakale vsakič, ko jo boste obiskali. Osebne nastavitve lahko s klikom na gumb "vsebina po meri" v orodni vrstici kadarkoli spremenite.

Nekatere rubrike bodo prikazane le v primeru, če je vsebina smiselna za prikaz na posameznem sodišču. Na primer: rubrika Zemljiška knjiga bo vidna le na vstopnih straneh okrajnih sodišč ...

Vrhovno sodišče predstavilo nove aktivnosti za dolgoročno izboljšanje kakovosti in ugleda slovenskega sodstva

datum: 25.10.2018
vir: Vrhovno sodišče

Ob evropskem dnevu pravosodja, 25. oktobru, je Vrhovno sodišče predstavilo prvo fazo projekta Postopkovna pravičnost. Od danes bo tako javno dostopna spletna stran nasodiscu.si, na pilotskih sodiščih v Ljubljani in Kopru pa so strankam že na voljo informativna gradiva o sodstvu in sodnih postopkih. Z aktivnostmi projekta si Vrhovno sodišče prizadeva sistematično meriti in izboljševati izkušnjo s slovenskim sodnim sistemom.

V prvi fazi projekta je s pomočjo zunanjega izvajalca izvedlo raziskavo in poglobljeno študijo s priporočili za izboljšanje sodnega sistema na treh področjih ter pripravilo prvi nabor izdelkov, ki bodo strankam pomagali pri razumevanju sodnih postopkov. Dolgoročno želi projekt pripomoči k izboljšanju ugleda slovenskega sodstva. 

Vrhovno sodišče in slovensko sodstvo že več let posebno pozornost posvečata izboljšanju kakovosti sodstva. Po desetletjih ukvarjanja predvsem z zmanjševanjem števila nerešenih zadev in skrajševanjem časov reševanja sedaj v ospredje postavljata tudi sodniške veščine, prenos znanj in izobraževanje sodnega osebja, posebno mesto pa so dobili tudi merjenje in izboljševanje zadovoljstva strank. Izhajajoč iz že izvedenih raziskav in izkušenj je Vrhovno sodišče pripravilo projekt, v katerem so celovito analizirali, kako sodstvo obravnava stranke in javnost z namenom izboljšanja izkušnje s sodišči in sojenjem. Pri tem so ubrali pristop, ki se pri izboljševanju javnih uprav v tujini uporablja vse pogosteje – pristop oblikovanja storitev. Iskali so odgovor na vprašanje, kako je treba zasnovati in izboljšati storitve sodišč, da se bo s tem izboljšala izkušnja s sodišči in sojenjem, posledično pa izboljšalo zaupanje v slovenski sodni sistem. 

S tem namenom so raziskali in analizirali slabosti storitev in izkušnje strank ter drugih javnosti s sodišči in sojenjem. Nato so zasnovali načrt za izboljšanje stanja s tremi ključnimi področji za izboljšave: (1) komuniciranje – kako izboljšati komuniciranje s strankami in ostalimi ključnimi deležniki ter znotraj sodišč, (2) infrastruktura in oprema – kako ju izboljšati za učinkovitejše delo zaposlenih in boljšo izkušnjo strank ter (3) ljudje in procesi – kako izboljšati procese in izobraziti zaposlene za učinkovitejše delo s strankami. Na koncu te faze so pripravili že prve izdelke: spletno mesto nasodiscu.si za stranke in ostale javnosti, animaciji s poenostavljeno razlago vloge priče in slovenskega sodnega sistema, tiskane brošure z razlago najpogostejših sodnih postopkov, zemljevid sodnih stavb v Ljubljani, priročnik za prenovo sodnih pisanj in obrazcev, priročnik za označevanje sodnih prostorov in poti do njih ter priročnik za kontrolo uspešnosti aktivnosti.

 "Sodstvo je želelo preveriti, na katerih področjih in na katere načine bi lahko svoje delo še izboljšalo, svoje storitve še približalo uporabnikom, ga napravilo transparentnejšega in za ljudi lažje, prijazneje dostopnejšega. Pot k tem ciljem je Vrhovno sodišče začrtalo s projektom imenovanim postopkovna pravičnost." je zapisal predsednik Vrhovnega sodišča mag. Damijan Florjančič v predstavitvi projekta v uvodniku aktualne številke Pravne prakse.

"Bistveno pri projektu Postopkovna pravičnost je, kako slovenski sodni sistem približati strankam na sodiščih in splošni javnosti, da se bodo ljudje počutili slišani, spoštovani, obravnavani nevtralno in jim bo sistem vzbujal zaupanje, kar bo posledično vplivalo tudi na dvig splošnega zaupanja v slovensko sodstvo. Z izdelki prve faze smo želeli pripraviti gradiva, ki bodo pomagala pri tem in javnosti nudili enostavno razumljive razlage o posameznih najpogostejših sodnih postopkih, o vlogah na sodišču, poteku sodne zadeve ter delovanju sodstva nasploh. Projektu še dodatno težo daje dejstvo, da smo uspeli vključiti ključne deležnike sodnega sistema, saj so pri projektu sodelovali sodniki, predstavniki sodnega osebja, odvetniki, državni odvetniki, državni tožilci, notarji, izvedenci, stečajni upravitelji, tolmači, predstavniki medijev ter stranke na sodiščih in splošna javnost." je ob zaključku prve faze projekta povedal mag. Jaša Vrabec, vodja Službe za razvoj sodne uprave na Vrhovnem sodišču Republike Slovenije in vodja projekta Postopkovna pravičnost. 

Projekt je financiran iz evropskih sredstev v okviru operacije Učinkovito pravosodje (Slovensko sodstvo 2020 – Sodimo skupaj) in sodi v širši kontekst projekta Izboljšanje kakovosti sodstva (IKS), ki je začel z aktivnostmi v začetku leta 2016.

 

vstopna stran nasodiscu.si

zloženke o sodnih postopkih

informacije o postopkih v italijanskem, madžarskem in angleškem jeziku

evropski dan pravosodja

 

"Zahtevana stran vsebuje elemente, ki za delovanje potrebujejo uporabnikovo soglasje za shranjevanje piškotkov."
sprejmi piškotke

 

 

Isto je, česar ni in kar ne pride na dan.
Idem est non esse et non apparere.