zapri pomoč

pomoč

Za pomoč pri uporabi spletnih strani sodstva se obrnite na:

pomembno

zapri pomembno

  • Zemljiška knjiga

  • COVL - izvršba

  • Izračun zamudnih obresti

  • Obravnave

  • Sodna praksa

obvestila o piškotkih

Naša spletna stran uporablja tehnologijo piškotkov (cookies). Piškotki omogočajo uporabo naprednih, uporabniku prikrojenih možnosti. Omogočajo nam tudi spremljanje statistik obiska, s čimer pridobivamo prepotrebne podatke za nenehno izboljševanje strani. Če zapisa piškotkov ne boste dovolili, boste prikrajšani za možnosti, kakršni sta ogled video posnetkov in komentiranje objav prek družbenih omrežij.

Več informacij o piškotkih na sodisce.si


sprejmi piškotke | zavrni piškotke

vsebine po meri

zapri sistemska obvestila

Izberi rubriko

Skupine uporabnikov

Izberite skupino, ki najbolj ustreza vašemu profilu, oziroma obkljukajte tiste rubrike, katere želite spremljati.

Orodje "Vsebine po meri" vam omogoča, da na vstopni strani spremljate le tiste vsebine, ki vas zanimajo. Posamezne rubrike, ki jih boste izbrali, vas bodo na strani pričakale vsakič, ko jo boste obiskali. Osebne nastavitve lahko s klikom na gumb "vsebina po meri" v orodni vrstici kadarkoli spremenite.

Nekatere rubrike bodo prikazane le v primeru, če je vsebina smiselna za prikaz na posameznem sodišču. Na primer: rubrika Zemljiška knjiga bo vidna le na vstopnih straneh okrajnih sodišč ...

Strokovne službe VSRS

 

Služba za odnose z javnostmi
Center za informatiko
Finančna služba
Služba za razvoj sodne uprave
Služba za upravljanje projektov

 


 

SLUŽBA ZA ODNOSE Z JAVNOSTMI

Služba za odnose z javnostmi pri Vrhovnem sodišču izvaja obveznosti sodišča oziroma sodstva glede komunikacij z javnostmi, nudi strokovno pomoč sodiščem, izvaja nadzor nad javno podobo in pojavnostjo sodstva, skrbi za spletne strani in informativne publikacije ter oblikuje in vzdržuje odnose z različnimi javnostmi.

Vodja Službe za odnose z javnostmi je Gregor Strojin.

[nazaj na vrh]

 

CENTER ZA INFORMATIKO

Center za informatiko skrbi za izbiro in dobavo informacijske opreme za sodišča, njeno vzdrževanje, izdelavo specializirane programske opreme in sodeluje pri izobraževanju uporabnikov.
Enotna tehnološka podpora poslovanja sodišč se še naprej vzdržuje in razvija v okviru različnih informacijskih sistemov: pravnega informacijskega sistema, ki je dostopen preko domače strani Vrhovnega sodišča. Kakovost pravne informacije z odločbami in pravnimi mnenji je bila občutno povečana z vzpostavitvijo povezav med sodbami in zakoni ter zakoni in sodbami. V ta informacijski sistem so se vključila tudi vsa višja sodišča. Center za informatiko vzpostavlja sisteme za spremljanje sodnih postopkov, ki so podprti z enotno programsko aplikacijo za vsa sodišča. Eden med njimi na primer spremlja celoten sodni postopek na prvi stopnji, omogoča izdelavo enotnih statistik za potrebe sodišča in Ministrstva za pravosodje, avtomatsko izdelavo tipskih obrazcev in pisanj (tipske odločbe, vabila, kuverte) ter različne vpoglede za potrebe sodnikov in sodnega osebja. Takšni sistemi zagotavljajo tudi velik kadrovski in časovni prihranek.

Poleg sodnega registra, ki se kot centralna informatizirana baza vodi že od leta 1996, so na Centru v začetku leta 2000 začeli projekt vzpostavitve elektronske zemljiške knjige. Glavni cilj projekta je prenos podatkov iz ročno vodene zemljiške knjige na 44 okrajnih sodiščih v centralno bazo podatkov, dostopno javnosti. Pogled in izpis iz zemljiške knjige sta že mogoča na katerem koli zemljiškoknjižnem sodišču, kar pomeni, da strankam ni treba hoditi na sodišča, kjer se vodi zemljiška knjiga. Novembra 2003 je bilo v elektronsko zemljiško knjigo prenesenih okrog 80 % vseh podatkov, kar pomeni, da bo projekt zaključen do maja leta 2004. Enotno vodena sodna statistika za področje zemljiške knjige izkazuje rast pripada na zemljiški knjigi, na drugi strani pa trend večje storilnosti, ki presega pripad, kar pomeni, da zaostanki na zemljiški knjigi upadajo, k čemur je odločilno pripomogel projekt elektronske zemljiške knjige.

Direktor Centra za informatiko je mag. Bojan Muršec.

[nazaj na vrh]

 

FINANČNA SLUŽBA 

Z novelo Zakona o sodiščih leta 2000 je Vrhovno sodišče RS dobilo pomembno pristojnost na področju finančnega poslovanja sodišč, ki vsebinsko pomeni tudi neodvisnost sodstva. Ustanovljena je bila namreč Finančna služba, s pomočjo katere Vrhovno sodišče RS iz tistega dela državnega proračuna, za katerega je zadolženo, kot predlagatelj finančnega načrta sodstva zagotavlja finančna sredstva za vsa redna in specializirana sodišča ter za Sodni svet Republike Slovenije. Finančna služba je sprva predvsem usklajevala pripravo finančnih načrtov in porabo sredstev na posameznih sodiščih, kmalu pa se je njeno delovanje razširilo na kompleksnejše načrtovanje in spremljanje proračunske porabe v sodstvu.

Dejstvo je, da je ustanovitev te službe zagotovila večji in kvalitetnejši obseg financiranja sodstva. Pri tem velja omeniti, da sodišča s skrbno porabo sredstev in aktivno vlogo predlagatelja pri zagotavljanju in prerazporejanju sredstev znotraj sodstva vsako leto uspešno končujejo finančno poslovanje, kar potrjuje, da je ustanovitev Finančne službe Vrhovnega sodišča RS dosegla svoj namen.

Direktorica Finančne službe je Marija Gaberc.

[nazaj na vrh]

 

SLUŽBA ZA RAZVOJ SODNE UPRAVE

 

Poslanstvo Službe za razvoj sodne uprave (SRSU), ustanovljene leta 2005, je usmerjeno v izboljšanje vodenja in upravljanja sodišč ter povečanje uspešnosti in učinkovitosti njihovega poslovanja.

Med glavne naloge SRSU sodijo predvsem:

  • Analiziranje obstoječih praks sodne uprave in ugotavljanje dobrih praks;
  • Svetovanje sodiščem in širjenje dobrih praks; 
  • Vzpodbujanje novih praks sodne uprave in sodelovanje, povezovanje ter usklajevanje njihove implementacije;
  • Uvajanje sodobnih metod upravljanja;
  • Koordinacija razvojnih projektov sodne uprave med sodišči, med službami Vrhovnega sodišča in zunanjimi partnerji;
  • Spremljanje in analiziranje razvoja sodne uprave na mednarodni ravni. 

SRSU sodeluje pri pripravi Letnega programa dela Vrhovnega sodišča, Letnega poročila o poslovanju Vrhovnega sodišča in Otvoritve sodnega leta. SRSU je zadolžena za izvajanje metodologije izenačevanja kadrovskih virov ter pripravo in vodenje skupnega kadrovskega načrta za proračunsko postavko posebnih programov sodišč.

Za potrebe vodstva Vrhovnega sodišča in drugih organov SRSU pripravlja različne analize poslovanja slovenskih sodišč.

Vsako letu SRSU organizira Konferenco dobrih praks v sodstvu, na kateri sodišča predstavijo lastne pristope k izboljševanju poslovanja in s tem delijo izkušnje med sabo.

SRSU aktivno sodeluje pri različnih projektih prenov poslovnih procesov Vrhovnega sodišča in drugih sodišč:

  • Projekt IPPI – izboljšanje poslovnega procesa izvršbe;
  • Triaža Pg – triaža na gospodarskih oddelkih prvostopnih sodišč;
  • Triaža DS – triaža na delovnem oddelku Delovnega in socialnega sodišča v Ljubljani. 

SRSU (vodja) je vključena v mednarodno sodelovanje na naslednje načine:

  • Zbiranje in priprava podatkov za izdelavo poročila CEPEJ o pravosodnih sistemih (European Judicial Systems - Efficiency and quality of justice);
  • Sodelovanje na srečanjih nacionalnih korespondentov CEPEJ v Strasbourgu;
  • Sodelovanje pri drugih nalogah CEPEJ-a in pomoč drugim državam članicam pri posameznih vprašanjih;
  • Zbiranje in priprava podatkov za izdelavo poročila Evropske komisije Justice Scoreboard;
  • Sodelovanje pri srečanjih strokovnjakov Evropske komisije - DG Justice v Bruslju;
  • Sodelovanje in priprava podatkov za potrebe obiskov Evropske komisije v Sloveniji.

Vodja službe je mag. Jaša Vrabec.

[nazaj na vrh]

 

SLUŽBA ZA UPRAVLJANJE PROJEKTOV

Služba za upravljanje projektov je bila ustanovljena kot samostojna služba pri Vrhovnem sodišču Republike Slovenije 1. 11. 2014. Izvršuje pristojnosti na področju strateških projektov v organizaciji Vrhovnega sodišča, njene temeljne naloge pa so upravljanje posameznih projektov enotne tehnološke podpore poslovanja sodišč na Vrhovnem sodišču, spremljanje ostalih projektov v organizaciji Vrhovnega sodišča, priprava poročil in informacij v zvezi z izvajanjem projektov ter priprava predlogov za organizacijo projektov in imenovanje projektnih in delovnih skupin.

V pristojnosti Službe za upravljanje projektov so projekti: Informacijski sistem zemljiška knjiga (iZK), Izvršilni vpisniki (I), Sodni register (Srg), PUND (P, Pg, Pd, U, N, D), Sodna uprava (Su, SuNp, Rop), Informacijski sistem za spremljanje kazenskih postopkov (iK), Vpisniki za prekrške (Prs), Izračun obresti (IZO), Enotno poslovno okolje (EPO), Podatkovno skladišče in poslovno obveščanje (PSP), Enotni identifikator zadev (EIZ), Brezplačna pravna pomoč (Bpp), Insolvenčni postopki - stečaj (INS/St) in insolvenčni postopki (INS), Dostop in povezovanje z zunanjimi evidencami (DIES), Evidenca obveznosti (EOBVEZ), E vložišče (EVLOŽIŠČE), Vzpostavitev centralnega okolja za upravljanje z dokumenti (eSpis), Vzpostavitev centralnega koledarja okolja sodišč (eKoledar), Oprema (Informacijski sistem za spremljanje življenjskega cikla osnovnih sredstev s področja informacijske tehnologije), Eoveritve (EOVR) in Varnostna shema.

V Službi za upravljanje projektov je osem dodeljenih sodnikov iz okrajnega, okrožnega in višjega sodišča, tri strokovne sodelavke in sodelavka za projekte informatizacije. Službo vodi dodeljena višja sodnica Martina Erzin.

 [nazaj na vrh]

Izrečene besede odletijo, zapisane ostanejo.
Verba volant, scripta manent.